All for Joomla All for Webmasters

FAQ

INTREBARI FRECVENTE

INTREBARI FRECVENTE

Ma ingrijoreaza comportamentul copilului meu. Cum pot asa mai multe despre nivelul de dezvoltare actual al acestuia?

Este foarte important in momentul in care sesizati anumite comportamente bizare la copilul dumneavoastra sa consultati un specialist pentru a putea afla daca exista o eventuala intarziere in dezvoltare.

Cum se manifesta un copil cu autism?

In primul rand in cazul copilului cu autism exista un deficit in ceea ce priveste initierea relationarii cu cei din jur in maniera functionala, nu initiaza jocul cu covarstnicii si ceilalti adulti din preajma lui, apar stereotipiile precum : fluturatul mainilor; mersul pe varfuri; fixatii in raport cu diferite elemente din jur, fixatii alimentare, accepta sa manance doar anumite alimente astfel exista dificultati in ceea ce priveste diversificarea; fixatii vestimentare, deficit in ceea ce priveste aparitia comportamentului verbal sau prezenta unui comportament verbal stereotip, praguri senzoriale fie prea ridicate, fie prea scazute in raport cu stimulii din jur, apare izolarea fizica si afectiva. Apare ostilitatea si inflexibilitatea in raport cu diferite cerinte.

Ce trebuie sa fac ca parinte pentru copilul meu?

In primul rand sa existe deschidere in a recunoaste si totodata a accepta deficitele comportale si cognitive ale copilului. Urmatorul pas este apelarea la servicii de specialitate in raport cu nevoile identificate la copil, aici fiind incluse (terapia ABA, terapia logopedica, ludoterapia, kinetoterapia, consilierea psihologica in special in cazul parintelui, terapia ocupationala). Ulterior o sa fie intocmit un Plan personalizat de interventie si un rol estential in sustinerea acestuia este implicarea parintelui pentru a aparea consecventa in toate contextele in care este implicat copilul.( acasa, la centru, etc).

Ce fel de terapie i se potriveste copilului meu?

Pentru a sti ce terapie i se potriveste copilului este foarte importanta o evaluare preliminara care are ca si scop identificarea corespunzatoare a nevoilor acestuia. Astfel se poate stabili ce terapie este specifica caracteristicilor copilului in urma evaluarii.

Cum il ajuta terapia ABA?

Avand in vedere ca terapia ABA se concentreaza pe principiile care explica modul in care are loc invatarea diferitelor comportamente , necesitatea acesteia deriva tocmai din directionarea copilului spre internalizarea in maniera functionala a acestora. Acest tip de terapie vizeaza acumularea de abilitati de comunicare, autoingrijire, abilitati sociale care vor putea fi manifestate in situatii structurate dar si in maniera generala.

De ce este benefica kinetoterapia in cazul copiilor cu autism, ADHD, sindromul DOWN care nu prezinta tulburari motrice?

Copiii diagnosticati cu autism pot avea deficiente in ceea ce priveste forta musculara, coordonarea, echilibrul, insusirea deprinderilor motrice de baza si utilitare, functiile senzorio-motrice, motricitatea fina si capacitatea de relaxare. Kinetoterapia este necesara in recuperarea copiilor cu autism, ADHD si sindromul Down deoarece contribuie la imbunatatirea abilitatilor motrice si senzoriale , la imbunatatirea controlului comportamental, la aparitia si dezvoltarea limbajului prin educarea respiratiei, diminuarea agresivitatii si autoagresivitatii, a autostimularii, a comportamentului hiperkinetic si a stereotipiilor. De asemenea ajuta la intelegerea propriei scheme corporale, imbunatatirea abilitatilor de socializare, generalizarea tuturor achizitiilor dobandite in celelalte terapii.

Cand o sa inceapa copilul meu sa vorbeasca?

Este foarte important de stiut ca nu pot fi oferite prognostice exacte. In urma evaluarii logopedice care are la baza si informatii care tin de anamneza copilului, va fi identificat nivelul la care se afla acesta. Evolutia copilului in acest plan poate fi influentata de mai multi factori, precum: particularitatile psihice, emotionale, capacitatea de internalizare si invatare de noi informatii din partea copilului, de implicarea parintilor in sustinerea activa si consecventa a Planului de interventie realizat de specialisti.

Fiind un centru unde copiii desfasoara activitati comune, exista riscul de a prelua comportamente neadecvate?

Este necesar ca in momentul in care acest lucru se intampla sa fie implicat imediat intr o activitate functionala si acesta sa fie ignorat, astel incat sa nu asocieze realizarea respectivului comportament cu primirea de atentie. De asemenea, faptul ca exista un program coerent de activitate si programe, dar si o rutina zilnica(a meselor, a programului de somn, a imbracatului si a dezbracatului, etc.) creste sansele dobandirii preponderent a unor comportamente dezirabile, mai ales in sfera
autonomiei personale si a socializarii.

De ce depinde progresul copilului meu?

Aici pot fi inclusi mai multi factori, respectiv varsta la care incepe procesul terapeutic, echipa de terapeuti, familia si potentialul copilului.

Care este programul copilului pe durata intregii zile petrecute in centru?

Programul de functionare al centrului este de la ora 7:00  -19:00. In acest intervalcopiii desfasoara activitati specfice unei gradinite de masa( micul dejun, activitati de grup, masa de pranz, somn de dupa amiaza, gustare), intercalate cu terapiile individuale stabilite fiecarui copil.

Ce fel de terapie este recomandata pentru copilul meu?

Acest aspect poate fi determinat in urma realizarii evaluarii initiale pentru a fi surprinse aspectele deficitare, insa este important de mentionat faptul ca exista o interdependenta intre rolurile fiecarei terapii.

Cine formeaza echipa terapeutica a centrului?

Echipa pluridisciplinara este alcatuita din psiholog, logoped, terapeut ABA, kinetoterapeut. De asemenea pe parcursul zilei se desfasoara si terapie ocupationala, artterapie, ludoterapie de catre personal specializat in acest scop.

Care este varsta potrivita pentru a incepe terapia?

Este foarte important ca terapia sa inceapa imediat dupa aflarea diagnosticului pentru a favoriza un progres mai rapid.

In urma a ce se stabileste planul individualizat pentru copil si ce cuprinde acesta?

Planul individualizat al copilului se stabileste in urma evaluarii initiale, evaluare care este facuta de catre toti specialistii centrului ( medic psihiatru, medic neurolog, medic pediatru, psiholog, logoped, kinetoterapeut) atat prin interactiune directa cu copilul si interviu cu parintele.  Acesta cuprinde o serie de programe ce vizeaza cresterea nivelului abilitatilor pe ariile de dezvoltare deficitare. Programele sunt permanent ajustate in momentul in care copilul a masterat itemii specifici.

Care dintre optiuni este recomandata pentru copilul meu, programul de tip gradinita sau terapia individuala?

Acest aspect este determinat in functie de nevoile copilului( numarul de ore de terapie necesar zilnic, nivelul de dezvoltare) si de activitatile in care acesta mai este implicat(gradinita, scoala de masa). De exemplu, in cazul unui copil cu tulburare de pronuntie sau probleme comportamentale este indicata terapia individuala specifica problematicii.

TRIMTIE INTREBARI